zaterdag 15 september 2012

Mijn boekentas

 Hallo!

Hier ben ik terug met wat nieuws over de voorbije week! We hadden het namelijk over onze boekentas!

Toen we in de klas kwamen zat Jip al te wachten....in zijn boekentas....in zijn veeeeel te grote boekentas!
Jipje toch, die boekentas is toch veel te groot voor jou?
En wat zit er allemaal in? Snoep, chocolade, cola.... Jip! Dat mag toch helemaal niet? Je mag geen snoep, chocolade en limonade meebrengen naar school. Niet vergeten hoor!
Kiekeboe!


Hé? Zouden wij in Jipje zijn boekentas kunnen? Even proberen!
Even proberen...
Ik pas er net niet in!

Ik kan er bijna in hoor!
Hier zit ik lekker knus!




















Toen mocht iedereen een eigen boekentas stempelen. Deze tas zal gebruikt worden om per maand of per trimester alle werkjes mee te geven naar huis. 




De kleuters mochten stempelen met zakjes gevuld met zand. Zo kwamen ze tot prachtige kunstwerkjes!















Doordat de boekentas van Jip te groot is, heeft hij een nieuwe nodig. Er is 1 probleem... Hij twijfelt te veel! Hij weet niet welke hij moet kiezen.
Misschien moeten we een foto trekken van de kleuters hun boekentas en deze meegeven met Jip.
We maken alvast een puzzel van onze eigen boekentas.
Ik doe wat lijm op mijn strookje en kleef het op het blad.

Hhmmmm, welke stukjes horen samen?

De stukjes moeten mooi tegen elkaar passen.

Even kijken....

Mijn puzzel is bijna klaar!


































 




Maar, wie maakt er onze boekentas eigenlijk? Wie zorgt ervoor dat we een mooie boekentas hebben? Ja hoor, onze mama's en papa's!   
We maakten het even stil in de klas en de kaars mocht aan. Lekker gezellig! 
Danku lieve mama en papa, om altijd mijn boekentas klaar te maken!

 

Donderdag na de middag zaten we samen met de klas van kleine juf Karin. Het was dringend tijd dat Jules en Jip elkaar leerden kennen. Wat een fijne kennismaking! 
Daarna deden we opendeurtjes. De kleuters van mijn klas mochten in het klasje van juf Karin spelen, en de kleuters van juf Karin mochten in mijn klasje spelen. Leuk hoor!



















Hierbij wordt het thema 'mijn boekentas' gesloten. 
Vergeet geen kijkje te nemen onder de link 'filmpjes'. Daar staat een filmpje over onze boekentassen.

Volgende week starten we met het thema 'verkeer'. 
Dinsdag voormiddag gaan we naar de Engelschool om naar stukje poppentheater te kijken rond het thema 'verkeer'. 
Vrijdag 21 september mogen alle kleuters hun fietsje meebrengen naar school! JOEPIE!


Groetjes juf Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten